söndag, april 12, 2009

16.22

Nu, alldeles nyss har jag varit ute med pappa och ridit Mysan lite.
Gick väl helt okej, till och från, men hennes nyinköpta bett är inte till hennes belåtenhet, så det var irriterande för henne. Annars har hon varit otroligt lugn, snäll och mysig mot mig idag. Eller ja, om man jämnför från hur hon brukar vara. Det är skönt.

Tidigare idag har jag ryktat henne lite extra, varit ute i stallet och mockat, och gjort rent och gjort fint. Duktig är jag! Har även busat med hundarna, och Charlie blev allmänt sur i vanlig ordning så tog honom på en springrunda i skogen så han, och även jag (som inte kunnat träna på ett par dag) fick löpa av sig lite överflödig energi.

Sen har jag bara suttit ute på altan och andas in sommardofterna, solat och läst.

Nu snart ska vi äta påskmiddag med familjen och bästa muumur!

Inga kommentarer: