måndag, april 06, 2009

6 april

Jag känner mig vuxen och duktig. Har alldeles precis på eget bevåg, och intiativ diskat en massa smutsdisk, här hemma på landet. Mamma och pappa är i Stockholm sen, lördags morgon, och firar pappas 50-årsdag så jag och Hannah har varit här hemma och tagit hand om hundar, häst, katter och hus. Imorgon kommer dom hem.

Jag är själv idag, Hannah jobbar, och jag har skrivit en fin to do-lista för idag. Innehåller bland annat "plocka undan". Fint uttryck. "plugga samhäll". Jävligt fult uttryck som jag ska flytta lite längre ner på listan. Jag ska också laga mat tills Hannah kommer hem.

I lördags lagade jag och Hannah världens godaste mat. Fläskfilé med ungstektpotatis, ädelostgratinerad broccoli och bearneise och Lindemans Shiraz Cabernet. Fint som smör! Vi åt glass med jordgubbar (den somriga underbara älskade soligt skinande dagen, till ära), och en massa godis och kollade på Robinson. Erik Billing borde ge ut en citatbok.

Och igår var vi ute på superlång promenad med hundarna. Vi hade tänkt att åka in till Köping och spela boul, men vädret svek, så vi åt födelsedagsmuffins för Anna, med henne, Douglas, Hanna och Micke H. Sen när vi kom hem wokade vi mat och kollade på Starsky & Hutch.

Nu börjar Elliot göra sig hörd med att jama. Vad han vill, vet jag inte.


Farewell!

Inga kommentarer: