fredag, oktober 09, 2009

19.42

Idag är jag sliten, antar jag. Eller bara sjuk i vanlig ordning. Wha'eva.

Igår fick jag mojitos och dans dans dans! Jag hade sjukt roligt, inte haft på länge.

Kom hem klockan två, ställde klockan på halv sju och fick en chock när det var kolsvart ute när jag vaknade. Kunde inte greppa det, och jag trodde att det måste vara ngt fel på mobilklockan, i förnekelse till att vi närmar oss vintern, så jag supersnoozade.. Så, nu har jag myntat det ultramoderna uttrycket!
Anywho, gjorde havregrynsgröt och kaffe och gick till skolan och bara gled med, det enda produktiva var att jag letade inventarier på Projekt & Företagande-lektionen, och dessutom jävligt effektivt också, kan tilläggas. Lyssnade också väldigt skarpt på historialektionen. Där efter gick jag och mellansveriges bak-/fullaste och mest bortgjorda tjej Linnea hem till mig. Vi väntade på Mikaela, och sen gick vi till latte och mötte Bella, och åt lunch. Fint, dock inte så ekonomiskt. Äsch, har inga stora förhoppningar på mig själv idag, i alla fall så.
Efter kalla höstpromenader and so on så är jag här hemma nu, med en halvskitig lägenhet att städa, ett samhällsarbete att styra upp lite smått på, disk att diska, te som måste kokas, te som måste drickas, kex som måste ätas, tv som måste tittas på, och en dusch som måste duschas i. Många måsten. Ah, jag säger det igen. Jag har inga stora förhoppningar på mig själv. Inte en dag som denna.

Dock så hade jag inga direkta förhoppningar på igår och det visade sig bli något helt extraordinärt. Jag gled omkring med mina boxinghandskar på dansgolvet och både friade till folk, flög uppe i luften och halvkrälade på golvet, så vem säger att denna kväll inte blir lika varierad och multitasked? Nå ja.

Inga kommentarer: