torsdag, oktober 01, 2009

20.28

Idag har jag avancerat i min lilla kovrå, och levt genom det italienka köket.
Fast, ja. avancerat är det inte att slänga ihop lite panriches med mozzarella, tomat och basilika. Till det drack jag ett glas vitt och lyssnade på Stephane Wrembel. Myskväll.

Kunde inte hjälpa det idag på italienska-lektionen när vi fick se på Solens mat.

Jag längtar bort något sinnesjukt. Jag ser mig själv sitta på en uteservering i Rom, med solbrända ben, ett glas vin, massor av anti-pasto, en gitarrist, tända ljus och ett sällskap att diskutera livet med. Det är inte rätt att jag ska sitta i kalla kalla Köping, när jag har andra ambitioner.

Nå väl, den tiden kommer. Tro mig.

Skoldagen idag var inte så produktiv, nej. Men trevlig. Jag hängde med Linnea och Adam, och vi i sin tur hängde mer med vår lärare Niklas än hade någon givande lektion. Han är alldeles för bra för att vara lärare, han borde vara president.

Efter skolan så handlade jag, kom hem och plockade undan, läste bok, tittade på tv, lagade mat och nu sitter jag ännu en gång och tittar på Idol utan att ens vilja det.

Imorgon ska jag shoppa kläder, i min ensamhet, vilket är det bästa. Får inget gjort när jag inte är ensam. Förmodligen kommer jag inte ha pengar kvar efter det, men ja. Det blir lite mer sport i det hela, då. Helgen hoppas jag bjuder på mys, och förhoppningsvis lite produktivt studerande ifrån min sida. En och annan kaffe hos mormor också, säkert.

Jag saknar min lillkusin Anton mer än någonsin nu, jag vill bara hänga med honom i lekparken och bara släppa mina spöken i huvudet.

Inga kommentarer: