fredag, mars 05, 2010

5/3

Det finns så obehagligt mycket bra musik att lyssna på, att det inte ens går att prata om, och det är så fint gjord musik att det gör ont i hjärtat att ens tänka på.
So I wont.
Jag tänker bara göra en lista, för mig själv när jag någon gång börjar tvivla på min smak.

1. Mumford & Sons - Awake My Soul
2. Salem Al Fakir - 4 O'Clock (Från nya synthplattan. Jag tycker om!)
3. El Perro Del Mar - Somebody's Baby
4. Bobby Brown - Don't be cruel
5. Fibes Oh Fibes - Silly Lover
6. Tingsek - Russian Disco
7. Peter Gabriel - Solsbury Hill
8. Staygold - Backseat
9. Genesis - Turn It On Again
10. Salem Al Fakir - Brooklyn Sun
11. Beirut - Scenic World
12. Ane Brun - Are They Saying Goodbye
13. Bon Iver - Re:stacks
14. Jonathan Richman - Because Her Beauty Is Raw And Wild

Nu borde jag sluta, but I could keep this going forever.

Fortfarande hemma hos mamma och pappa. Fortfarande lov. Fortfarande ganska skönt. OCH - fortfarande massa sysslor man trodde man skulle slippa att göra här hemma, som att tillexempel tvätta, plocka undan, diska, laga mat. But no. Så det gör jag just nu. Men det är faktiskt helt okej. Sippar kaffe och tvättar, och lyssnar på musik. Värt - i falsett.
Nu ska jag baka muffins som jag ska ta med till Linn ikväll, och fira hennes födelsedag för typ 14de gången detta år. Samma ålder. Alltså. Eh, fuck it. Så muffins, ja. Ska försöka klä på mig lämpligt, sen gå och och sätta mig på de här overkligt stora snöhögarna på altan, och sola lite och dricka kaffe. Och andas lite. Det hade varit något, det.

Men! En sak jag tänkt på. Filmen Dum & Dummare (Ja..) har faktiskt ett skitbra soundtrack. Måste lyssna.

Inga kommentarer: