måndag, november 10, 2008

God kväll


Blogg var det, ja.

Hallå. Det här är jag, Maria. För tillfället sliten och sur. Irriterad. Mestadels, eller ja, bara på mig själv egentligen. Just nu har jag en pappersbunt om Svenska Språket som ligger och väntar på mig här brevid, så jag tänker inte gå in på varför. Skulle nog inte göra det heller om jag så hade tid att blogga resten av mitt liv för om det är en sak jag lärt mig så borde man inte lägga ut det allt för personliga på internet. Vi får väl se hur det går, shall we?

Jag tänker inte tråka ut någon som eventuellt läser bloggen med en personprofil, eller något i den stilen. Jag bara bloggar. Punkt.

Idag har varit en ganska vanlig dag då jag vaknade upp klockan nio. Hade en grymt lång sovmorgon, eller sovlunch om det skulle passa sig. Började klockan ett så jag tog tid på mig för lite frukost, och lite häst. Ja, jag fick en häst för tre dagar sedan. Snart är det bara slottet och diamantringen kvar. Undrar om det var symboliskt, för isf hoppas jag inte att min fina pojkvän missuppfattar det. Hästen heter Mysan. Jag mös med henne imorse, och kom till skolan fem i ett för att tackla lite historia med Christer. Cecilia hade kommit tillbaka från Spanien så det var kul att träffa henne igen! Jag, Linn och Cissi är tre nu igen, och det märktes nog på historialiektion. Dom är nog lite cp. Det är nog något sådant. Sedan hade vi samhällskunskap och det brukar vara väldigt givande. Det var det iofs idag med, inget fel på Nicklas alls (Det är det aldrig) men det var nog mig det var fel på, och det hade sina spår. Jag stirrade mest under genomgången. Sedan gick jag hem till Andreas. Vi pratade lite, åt lite. Sov rätt mycket och jag småsprang till bussen. Väl hemma har jag känt mig effektiv. Jag har städat och varit ute och gett mat till Mysan och kramat god natt. Nu ska jag plugga.. Eller intala mig själv i tjugo minuter att jag ska det, men sedan somna. Jag ska kolla på Boston Tea Party iaf, oavsett om jag somnar eller inte. Det är det enda jag kan se på tv, these days.

Nå väl. Nu ska jag tillbaks tillbaks till verkligeheten. Till studerandet, för jag tror nog inte att min svenska-jävla-bitch-lärare (Ja, tamejfan) tycker att det är är okej räcker som utvärdering av Svenska Språket. Fan ta henne. Och resten.

Inga kommentarer: