lördag, januari 17, 2009

Fel

Idag är väl en dag, ungefär som gårdagen, kan man säga.

Inte bra alls. Konstant ont i magen av oro, förvirring, maktlöshet, förbrylling, förundran, sorg.. Ja, allt man kan känna i en sådan här märklig situation. Vet inte vad jag ska göra, vad jag gjort, vad jag inte ska göra..

Nå väl. Dagen idag har jag vaknat och fortsatt läst en jobbig bok som heter "Maskrosungen", om en kvinna som växt upp under de mest sämsta familjeförhållande. Väldigt gripande, inte minst när man är så himla instabil själv. Jag har försökt sysselsatt mig så gott jag kan, blir så lätt rastlös vilket leder till ångestattacker. Vid fyratiden kom Familjen Jerner med barn (mamma och pappas nära vänner, och deras barn.) och vi har spelat roligt spel som spårade lite mot slutet, så klart. Sedan lagade Hasse chili och jag hade inte ätit något på två dagar (förutom oxfilé som jag bara va-a-a-a-r tvungen att trycka ner igår. Fy skäms att avstå, tycker man väl) så jag hann inte äta så mycket innan jag blev mätt. Nu ska vi snart dricka kaffe och äta cheescake som jag och mamma gjorde igår. Ska bli lite gott iaf.

Har inte bloggat på ett tag. Jag vet inte, om det är något för mig. Jag vet att för ett par år sedan hade jag ständig känsla av att avreagera mig på internet men nu mer förstår jag kanske inte meningen med att alla ska veta vad jag gör, tycker, tänker, ska göra och alla andra minsta små detaljer som inte egentligen intresserar en minsta människa? Men vad vet jag. Åtminstone kan jag väl skiva när något händer.

.. Och det har det väl minst sagt gjort nu. Jobbigt att vakna upp, somna in till, och andas till ovissheten.. När man känner så långt in i hjärteroten att det är så fel. Sådan tvärvändning.. Frågetecken är väl hela jag, och alla andra. Jag önskar att det löser sig. Att jag får min chans.

Nu ska jag dricka lite kaffe och försöka att inte grubbla så mycket. Jag är så bra på det, du vet.

1 kommentar:

Anonym sa...

du är så bra på allt, vad du vill vara bra på, vet du.
pussar och kramar.