söndag, september 27, 2009

16.33

Jobbigt det här med att blogga, to be honest. Jag skulle kunna klara mig utan det, men jag vill ändå kunna läsa det här om ett par år och minnas vardagsdetaljerna, så nu för att jag inte skrivit på ett tag så uppdaterar jag de senaste dagarna.

I torsdags hade jag studiedag, och det var skönt att få vara ledig, och därmed dra ut på helgen två hela extradagar. Torsdags-dagen har jag inget minne utav, jag hoppas att jag pluggade men jag vet att så var inte fallet. Kvällen spenderade jag dock hemma hos Andreas med en par glas vin och trevligt sällskap och diskussioner, as always. För att vara helt ärlig så blev jag inte särskilt berusad men jag lyckades ändå runda av kvällen i form av att se helt ihjälslagen ut.

Innan jag gick till Andreas så hade jag ett skavsår, som sedan visade sig se ut som en total jävla skottskada när jag kommit hem till honom. Dom fick kurera min stackars fot och jag fick jobba på högläge kvällen igenom. Plus att jag mitt i alltihopa lyckas vrida mig själv in some crooked kind of way och få ett stort hål i mina jeans. I the area of röven, för att vara precis. Det var humor, tyckte vi och sedan tyckte Andreas att det var lagom att börja kittla mig, och därmed lyckades jag spilla ut en massa rödvin över hela mig, och hela Andreas.

Så när jag, Mikaela och Linnea gick hem hade jag trasiga byxor, en trasig nerblodad, skjuten häl, en röd, ful, Schell-pikétröja från Andreas, från hans jobbtid i Uppsala, med en jätteful motoroljefläck på, och ett lite smått berusat sinne. Men, men vad vore en kväll hos Andreas om inte precis just så?

Fredagens skoldag bjöd på tre fullkomligen ovärda lektioner så jag och brudarna två, decided to live on the edge, och satte oss på Latte och åt frukost och mös och fick kaffeskak i en sådär, tre timmar istället.

Efter det gick jag och Linnea hem till mig och satt i mitt fönster och njöt av solen och musik. På kvällen myntade jag uttrycket "fest hos mig" och det kom en massa folk, och det blev en massa musik, och en massa alkohol, and all of that. Det var en väldigt städad fest, och det styrde jag riktigt bra. Well done. Det slutade mysigt, klockan 4 på morgonen, dock.

På morgonen, eller förmiddagen snarare, efter lite småplock, gick jag ut för att gå på promenad och möta upp Linnea. Glad över vädret. Vi gick hem, och sen gick vi och åt, och efter det drabbades vi av något som ännu är oidentifierat, men det kan ha varit fas fem: DAGEN EFTER. Jag hade extrem hjärtklappning, och en smärta i bröstet, Linnea hade känsla av kaskadspyor, och vi båda led av ett helt stört humör as always. Promenaden hem var märklig. Det var spår, och det var asgarv, och det var ett jävla gnäll, och det var kaffe över hela mig. Men hem bar våra ben oss, i alla fall och vi småkollade på Nickelodeon, och Linnea sov som ett litet barn. Jag städade.

Efter det åkte Linnea hem och jag städade ännu mer. Efter det kom syster Hannah, i Göteborg och vi hyrde film, köpte kebab och pratade, och hade jättetrevligt. Jag som hade varit helt sinnesjukt pigg hela dagen, somnade gott när vi nästan kollat klart på filmen, och Hannah väckte mig sen och åkte hem.

And here I am. Idag har jag druckit kaffe med soyamjök (eftersom jag inte har vanlig mjölk, vilket påminner mig om att jag måste handla frukost) och konstaterat att det är the crap of the crap, dvs. jätteäckligt. och pluggat, eller något dylikt. Jag har lagt till ett par meningslösa.. meningar..?.. på min "uppsats" om Tchad och skickat till min lärare nu, i hopp om att hon begriper själv att det var en jävligt märklig uppgift hon gav oss. Sen har jag möblerat om, tokstädat och dammsugit. Har till och med dammsigit så ansträngande att jag höll på att svimma, där ett tag. Men härdad blir jag.

Nu ska jag vika lite tvätt och sen plugga till morgondagens historia-prov, which I'm reeeaally looking forward to, or something. Nej, inte alls faktiskt. Men gnäll gnäll.


Get - my - shit - to - fucking - gether.

Inga kommentarer: