tisdag, september 22, 2009

22 september 16.25 - '09

Idag är det en väldigt kall dag. Den är kall och grå. Det tycker jag inte om.

Imorgon vaknade jag och kände att det var hemskt ovärt, men jag bryggde i alla fall kaffe och kollade på nyhetsmorgon och gick till skolan.
Började med en samhällskunskapslektion. De bästa som finns. Jag och Sebastian var de enda i salen, och min presationsångest blev bara mer och mer påträngande desto längre tiden gick, och desto mer han ägnade åt han hyperskriva, och ju mer jag bara satt som en tom zombie och stirrade i luften och inte fick någon motivation till att börja med examinationen. Nå ja, det hinns nog med, ska bli roligt att komma igång med samhällen igen. Efter det hade jag mitt vedervärdiga matteprov, och jag tar i trä nu, men jag tror faktiskt att det gick riktigt bra. Otroligt bra till och med. Jag svarade på varenda fråga och behövde egentligen bara tänka till på en enda. Känns otroligt bra. Jag var ensam i salen, och jag och min lärare hade en helt del roligt emellan åt. Han är hur härlig som helst. Kanske det som behövdes för att jag skulle fixa det. Tramsa bort allvaret lite, kanske, kanske inte.

Resterande av dagen var iskall, Ullviskolan fattar inte att man på riktigt får ont i kroppen och knappt kan koncentrera sig när det är sådär kallt. Inte så värt. Men Linnea och jag värmde upp lite mot slutet av dagen, och blev skogsgalna, som vanligen.
Just nu sitter jag hemma hos mamma och pappa och dricker kaffe. Fint att hälsa på lite då och då. Skönt när man vet att man faktiskt har sitt alldeles egna att komma hem till sen.

Dock så har jag en hög disk och klädhögar hemma, väntandes men det är inget jag skäms över, för i vanliga fall har jag det kliniskt rent hemma. Så, väl hemma ska jag storstäda och sen ta en lång varm dusch och kanske förgylla kvällen med ett glas rödvin, är trots allt jävligt stolt över prestationen idag på provet. Hoppas min lärare blev det med. I sure hope so.

Mitt förra blogginlägg avslutades med hur gärna jag ville vara utomlands just nu, och nej, det har då inte förändrats.

Jag önskar att jag låg på en strand i Italien, eller åtminstone på takterassen i Olivetta med en Campari-Juice, eller en iskall Limoncello, i handen och stekande sol, underbart och härligt sällskap, och fin fin gitarr i bakrunden, till exempel som detta http://open.spotify.com/track/0peQPOu480iwIVyDLX4GOz


Mm, livet vore gött om det inte vore så svårt kämpigt ibland. Quote of today, I say!


Voglio essere con voi..

Inga kommentarer: