fredag, september 04, 2009

19.30

Livet som ensamsboende är gött. Gött som smör.

Idag vaknade jag och hade kanske den jobbigaste morgonen på hela veckan, förmodligen för att jag legat vaken och lyssnat på regnet hela natten. Nästan.
Men, det botade jag med kaffe, DN och Calexico.
Och efter skolan fikade jag på Caffe Latte med Mikaela, Bella och Emma.

Idag har jag varit klok och tagit hand om golvet, som för mindre än en och en halv timme sedan var ockuperat av svarta sopsäckar fulla utav mina kläder. But those days are gone, för nu ligger de flitigt välsorterade i min garderob. Golvet har mest bara en massa damm på sig nu, men det är sådant jag ska ta tag med i morgon, dels för att jag inte klarar av att höra dammsugaren nu, men också för att jag misstänker eventuell svininfluensa. Jag har ont i halsen och har nysit ett par gånger. Det är tacken för att jag varit asnoga med att tvätta händerna och öppna dörrar med armbågen. Kanske borde varit lika obrydd som alla andra, tillexempel som det jag fann inristat på skoltoaletten idag, av följande "Svininfluensan är bara båg! Det är bara vaccinföretagen som vill tjäna pengar"

Jaha, dubbla budskap. Jag tvättade i alla fall händerna jättenoga samtidigt som jag ville rista in "Dumbfuck" under, men dumbfuck själv, I guess. Som har ont i halsen.

Jag ska till Hemköp nu och köpa glass, har hört att det brukar hjälpa, och sen ska jag hem och laga kycklingwok, med röd curry. Hjälper nog det med.
En och annan film blir det nog också. Det är så mysigt att vara själv.

Inga kommentarer: