måndag, augusti 17, 2009

07.35

Ibland är det rätt så mindblowin' hur knäpp man kan vara. Speciellt tidigt på morgonen, när sinnet inte är i fullt bruk. Känns som en förutsättning när man vaknar, men tur att det ordnar upp sig under dagen, för de flesta i alla fall.
Idag när vaknade så var min första tanke att slå av det satans larmet, och sen när jag besvärat lade huvudet på kudden igen, såg med bekymrat ansiktsuttryck på mig själv, på spegeln brevid så var en sak jag kunde tänka på.

Ni vet i Scrubs när JD gör något dumt, ett misstag, och den rosa kaninen hoppar fram, lägger ett opera-solo och sjunger "MIISTAAAKE!" Ja, det var vad jag tänkte på. Såg nästan kaninen själv där i spegeln.

Ingen som bytt fler än en mening med mig the last couple of weeks, eller snarare dagar, vet att jag blivit besatt av Twilight-infernot, men främst böckerna, och ägnar all min vakna tid (sovande också mycket möjligt) till att läsa, läsa, läsa, once again, läsa. Detta, vilket jag ansåg var en briljant idé igår natt, till klockan halv fyra! Tadaa!
Jag försökte och försökte lägga ifrån mig boken men jag kunde verkligen inte, den var för bra för mitt eget bästa. För jävla bra, helt enkelt.
Och, som jag sa inte allt för bra idé när jag skulle upp (nu, alltså) klockan sju för att åka till Stockholm och gå, gå och gå en hel dag, OCH (there's more..) avsluta min dag med rödvin hemma hos Adde. Ja.. Ack, ack, Känns som att det inte är första gången jag kombinerar helt fel saker. Känns också som att Adde kommer bli besviken och säga det har redan sagt flera gånger, "Maria! Jag har ångrat mig, bokserien är inte bra för dig! Du borde ta en paus från allt det här" Nej. Det blir det ingenting med. Punkt. But I'll struggle through the day, i alla fall och det kommer bli jättebra, kanske har turen att det vänder så jag blir övertrött hela dagen, då kan min bästa vänner inte ens tycka illa om mig för att jag är så dryg (men rolig) hela dagen, och när de väl tröttnar kommer jag inte ta illa upp, jag kommer dansa på rosa moln hela dagen. It'll be fine! Dessutom avslutade jag dagens första kopp kaffe, och guess what? Jag slapp brygga den själv idag! Ska slå på P3 och se vad dom bjuder på, längesen jag var vaken såhär tidigt utan att ha varit full, men antar att det är något att börja vänja mig med eftersom skolan börjar på fredag.

Nej, inte för mycket tråkigheter på en gång, nu va?

Ska försöka hitta en bra låt som "starter" för idag. Insåg att jag bara har sömnig harmonisk musik på min playlist. Inte så okej, inte just nu i alla fall.

Blogg u later!

Inga kommentarer: