söndag, augusti 16, 2009

13.22

http://www.youtube.com/watch?v=TROohDNvdDc

Radiohead - 15 steps.. Kanske bland de bästa nånsin, men vad har jag inte sagt det om? I alla fall, den är otrolig.

Fan den här veckan har varit full av sjukt mycket musik, jag som länge sörjt bristen på nytt fräscht och bra i min smak, men det börjar bli bättre nu.

PLAYLIST:

# Beirut - Postcards from Italy (Den är förvisso inte så ny i min spellista men den håller måttet väldigt bra, och jag är sjukt avundsjuk på alla på Way Out West som fick se dem)

# Calexico - Polpo (Italian Bonus Track) (Ja, även här avundas jag alla Way Out West besökare. Kan inte undgå att längta tillbaka till Italien, landet i mina drömmar, när jag hör den här och det känns påtvingat att tänka på det just av låtnamnet, men det är ganska naturligt. Såhär lät ungefär hela resan, spännande som fan)

# Calexico & Jim James - Goin' to Acapulco (Harmonisk och lugn, lite av vad jag behöver när jag började få panik över min to do-lista och stressframkallande men älskvärda bok)

# Daft Punk - Teachers (Alltid lika bra, alltid, alltid..)

# David Guetta ft. Akon - Sexy Bitch (Lite mer pinsammare track, men jag tycker om låten, den är skön, basen är breathtakin', låtnamnet är diskuterbart. Akons existens likaså, han skulle kunna bytas ut med vem som helst och jag skulle utan problem kunna lyssna på den här offentligt)

# Discovery - Orange Shirt (Riktigt skön, kan inte låta bli att gunga lite fram och tillbaka)

# Iron & Wine - Flightless Bird, American Mouth (Fina, fina Iron & Wine levererar alltid de finaste stämmorna)

# Paramore - Decode (Kan inte undgå att den här genren (som så många andra) också kan fånga upp de exakta känslorna i mig. Hennes röst är.. Ah..)

# Prince & The Revolution - Rasberry Beret (Någon dag, någon gång när jag känner mig redo så ska jag göra "Soundtracket Of MY Life" och då ska den här vara med, och inte för att den har historia i mitt liv, men för att jag blir kär i kärleken av den. Om inte, så kommer den lämna historia i mig)

# Rascal Flatts - Winner at a Losing Game (Ett band som jag börjat lyssna mer på, och att den här låten är som ett plagiat över Eagles alla låtar, är inte dåligt, det är bara bra bra bra)

# Belleville Rendez-Vouz (Den här påminner väldigt starkt om veckorna i Italien och Frankrike, och i Frankrike på våran förfest tillexempel så dansade vi omkring till den här, Ludvig bjöd på orginell findans för oss till denna låt i deras lägenhet och man blev glad i själen. Den återkom ständigt i fina nynningar på stränderna.. Fina fina, härliga tid, ta mig tillbaka. Ska lägga upp en video på Gulleludde när han dansar, sen)

# Ryan Adams - Everybody Knows (Jag älskar Ryan Adams, så mer än så kan jag inte säga. Han gör aldrig fel)

# The Black Ghosts - Full Moon (Underbar på många sätt, jag vet att jag älskar musik när den ger mig känslor jag inte visste jag hade. Därav denna)

# The Perishers - Pills (Fin, fin, fin..)

# Toto - I Will Remember (Toto är minnen för mig, men den här låten har jag aldrig hört och den är bland det bästa jag hört, så what else is there to say?)

# Robert Pattinson - I Was Broken (Ja, alltså, vad fan.. Han är helt himmelskt snygg, jag kommer aldrig komma över det, men att han är så sinnesjukt bra som musiker också, gör inte min "crush" på honom lättare att hantera. Jag kommer inte över faktumet att jag aldrig kommer att gifta mig med honom, borde släppa taget men så länge jag läser bokserien är det en omöjlighet jag aldrig i hela livet är villig att ta)


Idag ska jag inte dricka rödvin och tugga panrich med Adde, jag ska däremot göra det på tisdag. Så idag ska jag fixa & dona inför flytten och massa mer. Jag tycker om att fixa & dona. Mycket möjligt att husmor blir min karriär, hoppas hoppas inte.

Och sen ska jag givetis läsa boken också, annars kommer jag inte ta mig igenom dagen.


Blogg u later!

Inga kommentarer: