onsdag, augusti 19, 2009

18.05

Damn it. Har inte hunnit läsa bok alls idag, förutom på bussen. Eller ja, fel uttryckt, jag har inte funnit ro till det, när jag inte har lagat världens lunch, bakat, och lyssnat på radio. Jag har känt mig så stressad hela dagen, och bara på grund av att jag har en tid att passa på kvällen så blir jag stressad från att jag vaknar. Det är långt ifrån bra, vet inte hur jag ska göra för att bli av med det. Men, som sagt, hälsoundersökning ska jag göra en snart.

Nu ska jag i alla fall ta på mig något anständigt, inte mjukisshorts och urtvättad t-shirt i alla fall, och sen åka hem till Josefine och äta kräftor. Har knappt sett henne på hela långa (eller inte?) sommaren, så vi tyckte att det var dags så här två dagar innan stressen tar fart på riktigt. Abropå det, skolan börja på fredag. Känns helt värdelöst på ett sätt, och det för att jag kommer vara helt fullkörd med arbete, och inte kunna ha tid för någonting except that. Självklart mycket annat värdelöst med det, men det känns överflödigt att skriva när jag nu såhär i förhand att jag kommer avreagera mig här pga, ja, just det skolan. Men bra på det sättet att jag åtminstone får en rättfärdigad anledning till att får stressutbrott som varit helt förundransvärt nu hela sommaren. Jävligt märkligt, som jag kommit fram till. Men också bra för att rutinerna sätter igång, och det tycker jag är skönt. Eller ja, jag tror det. Jag brukar alltid tro det men tar knappt ett par veckor innan jag är uttråkad och vill göra något nytt. Dålig inställning, just nu i alla fall.

Och på lördag ska jag jobba också. Lika bra att ta allt det nedbrytande på en gång liksom, och stressande kommer det säkert bli på den där cirkusen! Måste upp kl fem, Både frukost, lunch, spring, spring, löp, löp. Nå väl, cashen jag vill åt, så.

Nu ska jag i alla fall klä på mig de lite mer anständigare och bege mig, och i kväll ska jag i alla fall läsa min lilla bok. Min fina fina älskade bok. Mm, det är äkta kärlek. Aldrig en kille/man/karl i hela mitt liv, jag ska gå med i konstfack och börja sufra runt på Adlibris 24/7 som om jag nätdejtade. I'm looking forward to it, PÅ RIKTIGT!

Ciao ciao.

Inga kommentarer: