lördag, augusti 29, 2009

21.23

Något jag ofta brukade kombinera mina ensamma helgkvällar med förut var att dricka ett glas vin och se på Vicky Christina Barcelona. Kanske den bästa filmen jag någonsin sett.
Ikväll gör jag det. Jag älskar känslan jag får av att se den, det är helt otroligt hur mycket jag kan känna igen mig i den filmen, med alla drömmarna och ambitionerna. Jag får presationsångest, fast på ett bra sätt.
Så idag gör jag det, och försöker att planera mitt liv. För på ett sätt så börjar en ny del i det, imorgon, och på måndag. Då flyttar jag. Och det är så skönt att jag inte kan beskriva det. Senaste veckorna har jag varit lite ledsen över det för jag har tänkt på hur mycket jag uppskattar att bo hemma, och ha det enkelt och inte behöva bekymra mig över saker och ting särskilt mycket. Men nu känner jag bara att det ska bli otroligt skönt.
Det blir början på allt med mig själv som jag ska åtägärda och bygga upp.

MITT NYA LIV:

# Börja skriva musik (Ja, jag känner att jag är full av inspiration väldigt ofta, och jag måste uttrycka den på något sätt. Jag kan bli uppriktigt ledsen av att lyssna på vissa låtar, och jag blir helt knäckt av att jag aldrig lyckats göra någon sådär riktigt genialisk låt, så det är ett av mina mål)

# Ta ansvar över mina studier (Ja, plugg-glädjen finns ju här. Just nu. Men planen är att få den att stanna här, och om den inte gör det så måste jag bygga upp den. Jag vill verkligen göra bra ifrån mig så jag måste se det mer seriöst än jag gjorde förra året. Men det känns som att jag jobbar bra på det, hitills.)

# Spara pengar (Jag måste börja spara pengar. Dels för att min vardagliga ekonomi ska hålla, men också för att planen är att åka utomlands nästa sommar, och gärna fler resor innan dess.)

# Ta tag i träningen (Jag har agerat soffpotatis hela sommaren och det tär på en, i längden. Jag måste komma igång med träningarna nu när jag ordnat färdigt flytten, och börja bli hälsossam, äta nyttigt, sova ordentligt, inte kröka så förjävligt hela tiden, inga glas vin varje kväll. En jävla detox känns bra att starta med. Kaffe är ett undantag, dock.)

# Skaffa jobb (Visst får jag extraknäck då och då, men det är inte att förlita sig på så att få ett jobb hade jag inte tackat nej till. Det hade bidragit till det mesta, men också sparkontot)

# Lära mig att prioritera (Jag måste börja prioritera bättre. Skolan, träningar, plugga, jobba, städning, vänner. Det sista jag tänker lägga så mycket som en sekund åt är någon kille. Dom bara förstör, så nej. Jag trivs faktiskt helt utmärkt med mig själv och det planerar jag att vara, framöver. Det är idén i alla fall. Jag orkar inte med någon som tror att man kan planera och bestämma över mig och mitt liv, och även om någon inte gör det, så blir det så i alla fall i slutändan, för jag klarar inte av att bryta ihop, sånt har jag absolut inte tid med.)



Men det där kommer sen. Nu till nuet. Idag tjänade jag ett par välförtjänta kronor för att le mot små barn som kastade bollar. Det var ett enda stort skämt, men också trevligt.

Nu blev jag informerad om att Jenny, våran granne sitter nere i köket. Hon är så härlig. Hon kan förgylla en hel kväll, så fort hon droppar in här. Sånt kommer jag sakna när jag flyttar. Så därför tänker jag gå ner och umgås.

Inga kommentarer: