torsdag, augusti 20, 2009

13.20


Idag är det torsdag. Känns faktiskt helt okej. Jag känner mig utvilad, sen igår och det känns också rätt bra. Idag åt jag en bättre frukost, den passade inom mina ramar och krav, så jag tar på mig ansvaret för hur resten av dagen ska bli. Den ska bli lite planerad, för imorgon börjar jag min första skoldag efter en lång ledighet. Det är lite bitterljuvt, om inte snäppet bittrare. Jag hade gärna valt att ligga och steka i Italien, fick nyss sms där ifrån om att det var 37 grader, så varmt att man inte ens kunde vara i solen. Ja, jag tycker inte italienarna ska klaga, jag hade varit nöjd.
Idag bjöd Sverige på 22 grader som högst vad jag vet, och jag fryser. Helt värdelöst. Men, för sakens skull jag ska vista mig utomhus och går ner och rykta min lilla häst. Henne kommer jag inte träffa så mycket när jag flyttar, inte hundarna heller. Jobbigt.

Igår var jag i alla fall hemma hos Josefine som jag inte träffat på ages. Det var skönt att träffas igen, har saknat henne fast jag inte märkt det. Saknar den tiden då jag nästan bodde hos henne och vi var med varandra hela tiden. Det var en jävligt härlig tid. Vi pratade i alla fall massor, och åt kräftor och hade det jättetrevligt.

Nu ska jag kolla upp mitt schema inför morgondagen, sen ska jag ut och suga åt mig det sista av solen, som förmodligen inte dyker upp på 9 jävla månader eller något. Sverige, sverige, sverige, du har ingenting att bjuda på..

Inga kommentarer: