fredag, mars 13, 2009

Jag har haft en ganska bra vecka, mycket tröttma och prestationsångest dock. Har gjort två prov, varav ett förhoppningsvis gick bra, mot alla odds, och ett som gick åt helvete med all jävla rätt. Har aldrig velat mörda en lärare så mycket, jag är nästan fullt kapabel till det.
Nå väl, gick på en utbildningsmässa i tisdags. Var schysst. Hade en fet bunt med blad, kurskataloger från många universitet, men främst Uppsala. Det är nog vad jag vill mest just nu. Ta studenten med bra betyg, resa rejält mycket, och sedan flytta till Uppsala och plugga. Helst av allt skulle jag vill göra det redan nu. Slippa den här staden, alla dessa falska människor, all denna masspsykos och allt annat som gör mig blå. Vill här ifrån och börja om. I Uppsala. Har dock minst två år kvar. Men vill plugga samhällsvetande, socionom hade inte varit fel att bli.
Finns fina masterprogram också. Riktigt taggad och sugen. Känns dock som att jag måste styra gymnasiet innan, at least. Men abropå utbildningsmässan så satt jag och diskuterade Hannahs beslutsångest inför alla val. Det var väldigt givande, för mig med.
Igår var jag i skolan också, och efter den gick jag och Simone och tränade. Var riktigt skönt, har härlig träningsvärk, men det är det värt! Sen solade vi och jag gick hem till Hannah, och sedan till Bella och förkröka, för att gå vidare till gymnasifest. Hade roligt som vanligt, och blev inte för överförfriskad heller, tur var väl det. Somnade dock halv fyra, och gick upp till skolan klockan sju idag så var övertrött och dryg hela skoldagen. Inte minst mot min mattelärare, haha. Åt en grym bakisfrukost med Linnea i cafeterina. Gött mos, och sen efter idrotten (då jag låg på en madrass och mös hela lektionen) så umgick jag med min kära vän Daniel, tss. Jag var med på hans lektion när han skrev om hiphopkulturen, och han var ovanligt snäll och gullig, sånt gillar jag! Sen följde jag med honom för att äta. Sen vid tolv, kom mamma och hämtade mig och vi åkte och lunchade på thaien med Hannah. Ännu bättre bakismat. Sen åkte jag och mamma hem och jag, som var och är, sliten som en klubbad säl, la mig och sov till åtta. Fruktansvärt skönt. Har ätit mat och kollat på tv. Fortfarande rått sliten, ska nog sova snart.
Funderar på vad jag ska göra imorgon, ska nog plugga i vilket fall som helst. Sen kanske jag ringer någon av mina söta vänner och styr myskväll.


Håller vilket fall på att styra mitt liv och det känns otroligt bra.

Inga kommentarer: