måndag, mars 02, 2009

Jag har världens bästa Hannah.

Och här sitter jag med nytvättat hår som luktar gott. Och en otorkat nagellack som också luktar ganska gott. Som bensin, fast bensin luktar bättre.
Anyway, klockan är snart elva. Klockan är sova.. Snart. Jag ska ha plockat undan på mitt rum, men jag har varit upptagen med att måla mina naglar i över två timmar snart, och dom är inte färdiga än. Det blir inte ens snyggt.
I söndags vaknade jag upp hos Hannah. Vi åkte och handlade mat, och sen köpte vi mcdonalds som vi åkte med hem till henne och åt och kollade på Simpsons. Sen drack vi kaffe och åt munk på typiskt amerikanst sätt och kollade på "How to loose friends and alienate people". Skulle inte rekomendera den. Isf till någon med jävligt låga krav på humor. Eller ja, jag garvade ju i stort sett hela tiden, men det bevisar ju bara mina krav på humorn, men jag ursäktar mig med att den var rolig helt enkelt. Minusen var väl att man inte förstod handlingen överhuvudtaget och att huvudrollen pratade jobbig brittiska som gjorde det hela dubbelt så svårförstått. Men annars så. Eller inte.
Efter det så åkte vi i alla fal hem till mamma och pappa och hämtade lite saker till mig och åt mat. Sen panikade vi tillbaks, till Big Inn och köpte otroligt prisvärt godis och hann lagom till tv-n för att jag skulle kolla på älskade Beck... Och den japanska shungamålningen. Haha, ironin är slående. Nå väl, vi kollade, och åt godis. Sen efter blev jag lite övertrött och börja dryga med Hannah och kittla henne tills hon grät. Livets små nöjen, simply. Sen sov vi.
Hon försov sig imorse och var grymt stressad imorse. Jag däremot kokade mitt kaffe, läste hennes Bärgslagsblad med hennes artiklar innuti, åt min torra müsli, klädde på mig mina kläder, byltade på mig jackan och gick till skolan.
Det har varit en bra skoldag. Har kännt mig pigg, och det hör tyvärr inte till det vanliga.
Jag gick till Hannah. Åt mitt godis. Fick ont i magen. Sen kom hon hem från jobbet och skjutsade hem mig. Ikväll har jag bara tagit det lugnt. Kollat på Vänner och skrattat. För det är ju det bästa som finns.
Nu ska jag nog sova. Läsa lite kanske, kolla lite på tv. Och vakna.
Och imorgon ska jag träffa Tj för hon kommer till skolan. Det ska bli mys. Jag längtar efter Elina. Jag dog inombords när Tj berättade att hon går runt och säger mitt namn. Underbara unge!



Nej, god natt nu.

Inga kommentarer: